Egy ír szállodásnak elege lett az ingyenességet követelő bloggerekből, instagramosokból.
Egy dublini hotel tulajdonosa érdekes levelet kapott. Egy magát profi instagramosnak mondó lány írta, akinek megtetszett a hotel, és közölte, a pasijával szívesen eltöltene ott öt napot- természetesen ingyen. Cserébe felajánlotta, hogy remek képeket és videókat készít, amiket megoszt, és ennek hatalmas reklámértéke lesz, hiszen több mint nyolcvanezer követője van.
A szállodás nyílt levélben válaszolt, a bloggert meg nem nevezve. Megköszönte a lehetőséget, de elmagyarázta, neki viszont fizetnie kell az alkalmazottaknak. És azok aligha érik be annyival hogy szerepelhetnek a megosztott képeken és videókon. Szóval nemet mondott.
A tulajdonost támogató emberek valahogy beazonosították az instagramos lányt, aki kapott hideget-meleget. Ő egy 17 perces videóban sírva magyarázkodott, hogy ő mennyit dolgozik ezzel és mindenki félreérti ezt az egészet.
A közvélemény mindenesetre inkább a hotel oldalán áll. Divatos és menő az ún. influencer marketing, de mégis mennyire hiteles annak a véleménye, aki akkor ír jót, ha mindent ingyen kap? Milyen ár-értékről beszél az, aki nem fizet? Létezik olyan hogy sajtómeghívás, de azt fel szokták tüntetni. És akkor tudod, miről szól a történet.
De sok közösségi médiás véleményformáló tesz az ilyen alapelvekre, bármit reklámoz egy kis apróért cserébe. Az ír hotel tulajdonosa minden bloggert kitiltott, a jövőben csak a vendégekre figyel, az ő színvonalas kiszolgálásukra koncentrál. Vélhetően lesznek akik követik a példáját, és aztán előbb-utóbb ezt a szürke zónát is gatyába kell rázni majd valahogy.