Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Erő, egészség, cigi

Amikor még orvosi véleményekkel reklámozták a dohányzást...

0 Tovább

Jöjjön már a Star Wars 7!

Nem a filmmel van bajom, a felhajtást unom. Nem kicsit, nagyon...

film reklám

Tudom, hogy teljesen tudatosan gerjesztik a hangulatot a Star Wars-sorozat új része körül. Tisztában vagyok vele, hogy most jó felüli erre a szekérre, nagyon okosakat lehet írni, amiben oldalakon át elemeznek egy fél perces előzetest, például. Vagy lehet más témákról okoskodni, mert miért ne- én is ezt teszem.

Csak most már jó lenne, ha végre a filmmel kapcsolatban lennének elemzések. Bár sok néző örömét el fogják rontani a fanyalgó/ujjongó kritikák, amiket ugyanúgy nem lehet majd elkerülni. Ez azért bosszant kicsit, mert én egyáltalán nem tervezem, hogy sorba álljak a jegyért. Azt sem tudom, moziba elmegyek-e. 

A jedi visszatérnél is rezgett kicsit a léc, de a Baljós árnyak óta marhára óvatos vagyok a lelkesedéssel. Az a film konkrétan ócska volt. Ha az embernek lettek is volna illúziói annak kapcsán, hogy Lucas tévedhetetlen-e, azok gyorsan szertefoszlottak a Jar Jarral súlyosbított epizód láttán. Én egy olyan filmkedvelő vagyok, akinek nem elég a ráragasztott sorozatcímke, én a filmeket azért szeretem, mert jók- ha jók. És igen, fiatalon én is nagyon szerettem az első trilógiát.

A nehezen elkerülhető cikkek és vélemények eleve előítéletessé tesznek majd az új filmmel, és még örülhetek, ha a címekben nem lesznek óriási spoilerek. Így a filmen esélyesen akkor sem fogok annyira jól szórakozni, ha egyszer majd megnézem. Nem baj, ez az én bajom, amiért nem szobrozok, hogy bejuthassak egy éjszakai vetítésre- túlélem.

De legalább a hetedik epizód lesz a téma. Reménykedem, nem lesz mindent elsöprő siker, hanem csak egy "átlagos" blockbuster, és nem fog mindenhonnan ömleni még több fellogózott termék. Elképzelésem nincs, hogy tényleg akkora Star Wars-mánia van-e itthon, hogy még pacalpörkölt-konzervből is duplája fogy ha rohamosztagossal díszítik, de bevallom, kicsit elkeserednék, ha emiatt vennének belőle többet.

film reklám

Akármi is van ugyanis a tejesdobozon meg a ropiszacskón, én nem szoktam ezeket megőrizni az utókornak. És szerintem más se. Az egész felhajtásnak ez a része elképesztően béna. Meglehetősen rossz képet festene a mi világunkról, ha Csubakkáék miatt fogynának jobban mindenféle tömegtermékek. Aztán az is lehet, naiv és buta vagyok, nem látok bele az üzletbe, ennyi. 

Azzal semmi bajom nincs, ha egy raklap pénzt keresnek a filmekkel, DVD-kiadásokkal, no meg a kézzelfoghatóbb dolgokkal: játékok, dísztárgyak, akármi. Ám hogy egy marketinges fantáziája addig terjed, hogy megvegye a jogot a figurák felhasználásához, mert ezzel szeretné időlegesen kiemelni totál átlagos termékét a többi között, szánalmas. Még akkor is az, ha eredményes, és ebből a véleményemből bizony nem engedek.

Amikor végre a film lesz a téma, és nem ezzel az előzetes felhajtással van mindenki elfoglalva, szép lassan eljön a lefutási ág, és előbb-utóbb eltűnnek a boltokból a Star Wars-chipsek. Vicces lesz majd akkortájt negyedáron megvenni az "exkluzív" termékeket. Vicces- és vészjósló! Mert azt jelzi, hogy múlik az idő, és hamarosan nekiállnak a nyolcadik epizódnak, ami hasonló mániát eredményez majd...

0 Tovább

Elképesztő reklámok

A retró divatos manapság, és vannak is jópofa régi reklámok például, amik ma is vagánynak tűnnek- csak máshogy, mint a megszokott hirdetések. Ám ráakadtam pár olyan hirdetésre is, amelyek meghökkentőek, ma már ilyet biztos nem lehetne megjelentetni- és bevallom, én ezt egy kicsit sem bánom.

Például kisgyerekkel cukros üdítőt vagy cigit(!!!) reklámozni aligha elképzelhető, szerencsére.

Az is megérne egy szót, vajon azzal lehetne-e dohányterméket eladni, hogy a legtöbb orvos ilyet szív?

Rágyújt, kedves Mikulás?

Minden kisfiú kezébe való ajándék a szinte élethű hangokat kiadó M16-os játék géppisztoly.

Az viszont már egészen a régmúltba repít vissza minket, amikor Cocaine tablettát ajánlottak a gyerekek fogfájására.

Naná, hiszen a világ változik, gyarapodik a tudásunk: ez a vidám DDT-párti kompánia még nem volt tisztában ennek a szernek a veszélyeivel.

Aztán ott van az ötvenes-hatvanas évek reklámjainak szexizmusa, ami igazán kimeríthetetlen téma.

Eléggé megváltozott a világ: régen még olyan termékek voltak, amik azzal kecsegtették a túlságosan sovány hölgyeket, hogy pár kilót felszedve formásabbak lesznek.

A modern ember ezek után már csak egy nagy kérdésre keresi a választ: hogyan harcolhat a kommunizmus ellen?

0 Tovább

Előszó

"Végre megmozdult egy kicsit a kultúrmunka is. Abban biztosan egyetértünk, hogy ez nagyon helyes. Persze, hogy nagyon helyes! Már érezni lehet a jó hatását a termelésben is, márpedig ez a fontos, ugye. Persze, hogy ez a fontos! Nem baj az, ha van egy kis vita körülötte, hadd legyen. Van egy kis harc is, hadd legyen. Az nem árt." (Dalolva szép az élet, 1950)

Google hirdetés





Kockázatok és ellenjavallatok

elche@freemail.hu

Google hirdetés

Legfrissebb bejegyzések

Hirdetés

Kedvencek

A nagy Kék A nagy Kék

Túrán innen, túrán túl, hol a gyaloglás, kerekezés, evezés az úr......

Kultúrmunka Kultúrmunka

Élmény, benyomás, vélemény filmről, zenéről, irodalomról, tévéről...

Darwin Darwin

Kis és nagy teljesítmények az emberek és állatok világából. Van aki győ...

Sportfoglalkozás Sportfoglalkozás

Ez a mindennapos testnevelés fotelszurkolóknak: hírek, érdekességek, sztori...

Big Blue Búvár Blog Big Blue Búvár Blog

Kalandjaim a mélység világában és a felszínen, hírek a tengerről, és mi...

Hirdetés