1990. július 27-én gördült le egy portugáliai üzem gyártósoráról az utolsó Citroen 2CV, a népszerű Kacsa.
Elképesztő, hogy a modellt még 1948-ban mutatták be, és ahhoz képest kis változásokkal több, mint négy évtizeden át maradt gyártásban.
A 2CV különböző változataiból világszerte közel négy milliót gyártottak, voltak üzemek Franciaországban, Szlovéniában, Argentínában, Portugáliában, Chilében, Belgiumban, Spanyolországban amik ontották a Kacsákat, illetve azok furgon verzióit.
Az egyszerű, de robosztus autó igazi ikonná vált, ma is jól ismert, kedvelt modellnek számít. Nyilván az erős formaterv miatt lett annyira könnyen felismerhetővé az egész világon.
Ha belegondolunk a második világháború előttre visszanyúló fejlesztéstől micsoda változások voltak az autóiparban 1990-ig, megdöbbentő, milyen kitűnően állta a sarat a 2CV, ami utódmodelljét, a Dyane-t is túlélte.
Ma pedig már a Kacsa igazi legenda, ami nem csak egy autó, hanem egy életérzés is...